Pomysły na fasolkę szparagową

Fasolka szparagowa to mnóstwo witamin, składników mineralnych, oraz spora porcja białka. Możemy ją jeść przez okrągły rok, ponieważ dobrze się przechowuje w postaci mrożonek lub przetworów. I zawsze smakuje wyśmienicie. Warto podawać fasolkę dzieciom, ponieważ jest zdrowa i można w łatwy sposób przemycić ją do codziennej diety w sałatkach, zupach czy gulaszach.

Fasolka szparagowa nie nadaje się do spożywania na surowo. Zawiera bardzo groźne toksyny, których pozbycie się wymaga dość długiej obróbki cieplnej bez względu na to jaki kolor fasolki właśnie przygotowujemy. Najlepiej oczywiście przyrządzić szparagówkę na parze. Zachowa wówczas pełnię smaku i aromatu oraz chrupkość. Nie zniszczymy również wielu witamin i składników odżywczych, które podczas tradycyjnego gotowania po prostu zostają wypłukane wraz z wodą. Do parowania nie potrzeba nawet specjalnego garnka. W zupełności wystarczy rondelek z wrzątkiem oraz sito lub durszlak. Jeśli chodzi o to ile gotować fasolkę szparagową, to zależy to od wielkości strąków. Młoda fasolka wymaga znacznie krótszej obróbki niż ta, która jest już trochę przerośnięta.

Podczas zakupów zwróćmy uwagę na kilka szczegółów. Nie każda fasolka nadaje się do przygotowywania pysznych posiłków, ponieważ jest zbyt stara lub łykowata. Zawsze wybierajmy jak najmniejsze strączki. Będziemy mieć wówczas pewność, że fasolka szybko się ugotuje, będzie chrupka i miękka. Przerośnięte, masywne fasolki będą twarde i łykowate. Zwróćmy tez uwagę na wszelkie plamy i przebarwienia, ponieważ zwiastują one rychłe popsucie. Takiej fasolki lepiej unikać szczególnie, gdy mamy zamiar przeznaczyć ją na przetwory lub mrożonki.

Przed gotowaniem dobrze jest pozbawić szparagówkę szypułek i ogonków, oraz porządnie przepłukać. Fasolkę wrzucamy do osolonej wody i gotujemy pod przykryciem na małym ogniu, aż do uzyskania pożądanej miękkości. Możemy ja potem wykorzystać do bardzo wielu dań.

Fasolka sprawdzi się oczywiście jako samodzielne danie. Wystarczy polać ją stopionym masełkiem i posypać bułką tartą z dodatkiem soli, pieprzu, oraz odrobiny tartego parmezanu. Świetnie nada się również jako urozmaicenie jajecznicy. Wrzucamy ją do rozmąconego jajka pod koniec smażenia, przyprawiamy i gotowe. Fasolka dobrze sprawdzi się we wszelkich daniach kuchni jarskiej. Może być dodatkiem do makaronu, jeśli połączymy ją z innymi warzywami i sosem. Przyrządzimy z niej również pyszną i pożywną sałatkę. Wystarczy kilka dodatków: papryka, kukurydza, oliwa z oliwek, sól i pieprz, oraz odrobina octu balsamicznego.

Bardzo często podajemy fasolkę, jako urozmaicenie dań obiadowych. Świetnie smakuje z ziemniakami oraz dowolnym mięsem. Surówkę ze szparagówki przyrządzić można na dwa sposoby. Bardziej delikatna wersja zawiera jedynie przyprawy, masło i bułkę tartą. Ale fasolka dobrze smakuje również w wersji na kwaśno. Taka surówka składa się z fasolki oraz sosu winegret. Do sosu potrzebujemy kilku łyżek oliwy, kilki łyżek octu lub soku z cytryny, szczypty soli i pieprzu, oraz niewielkiej ilości cukru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *