W dwudziestym pierwszym wieku coraz większą rolę odgrywa nie tylko marketing stacjonarny, ale również internetowy. Do najbardziej popularnych metod e-marketingu możemy zaliczyć pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Niestety, ale w tym przypadku również musimy uważać na działania naszej firmy.

domena internetowaW tym segmencie coraz częściej liczy się niestety nie ilość, a jakość. Warto wiedzieć w jaki sposób prawidłowo umieścić wartościowe linki, aby przyniosły one rzeczywiście wartość dodaną dla naszego przedsiębiorstwa. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o to, aby linki pochodziły ze stron internetowych, które posiadają jakąkolwiek merytoryczną wartość. W praktyce powinno wyglądać to w ten sposób, że pozyskane linki z dobrej domeny internetowej będą stanowiły dla nas o wiele większą wartość, niż linki uzyskane z innych stron. Oczywiście w sytuacji, kiedy zajmujemy się pozycjonowaniem strony internetowej o tematyce fotograficznej. Wielu ekspertów z branży informatycznej podkreśla, że pozyskiwanie linków ze stron specjalistycznych i profesjonalnych jest o wiele lepsze, niż pozyskiwanie ich z byle jakich stron. Jest to związane nie tylko z algorytmami Google, ale również z odbiorem przez konsumentów. Jeśli konsumenci czytają posty na blogu fotograficznym to chcą znaleźć odnośniki o podobnej tematyce. Nikogo w tym momencie nie będą interesowały linki odsyłające, na przykład do sklepu z pieluchami dla dzieci. Powstało bardzo dobre zestawienie, w którym wymienione są wszystkie cechy, na które składa się dobry link. Pierwszą, bardzo ważną cechą jest to, że link powinien być naturalny. Oznacza to, że nie powinniśmy pozyskiwać ich za pomocą specjalistycznych programów, które rozsyłają setki linków do stron.

Kolejną bardzo ważną cechą jest pochodzenie linku.

Bardzo ważne jest, aby pochodziły one ze stron, które są wartościowane przez Google. Trzecią, wspomnianą już wcześniej cechą jest wspólny temat. Link powinien pochodzić ze strony internetowej o podobnej, a najlepiej tej samej tematyce.